Namazı ortasında bırakırsam günah mıdır?

Namazı ortasında bırakırsam günah mıdır?
Anlaşılan, cuma namazından sonra kılınan âhir zuhur ile iki rekat sabah namazı kazası konusunda karışık yorumlar yapılmakta, bu yorumlar da şaşırmalara sebep olmaktadır

Bunu önlemek için cuma namazını kısa da olsa şöyle bir gözden geçirmeye ihtiyaç var anlaşılan Zannederim bu kısa tarif, konuyu aydınlatacak, cumadan sonra kılınan fazla namazlarda şaşırmaya hiç de gerek olmadığı anlaşılacaktır Önce cuma namazını baştan sona şöyle bir gözden geçirelim isterseniz

– İlk olarak cuma namazının başında dört rekat sünnet kılıyoruz değil mi? Buna, cumanın ilk sünneti, diyoruz

-Bundan sonra imam efendi hutbeye çıkıyor, gereken konuşmasını yaptıktan sonra inerek mihraba geçiyor, birlikte cumanın farzını kılıyoruz Buna da, cumanın iki rekat farzı diyoruz

-Bundan sonra ise dört rekat sünnet daha kılıyoruz Buna da, cumanın son sünneti diyoruz Böylece ne yapmış oluyoruz?

-Başta dört rekat cumanın ilk sünneti, ortasında iki rekat cumanın farzı, sonunda da yine dört rekat cumanın son sünnetini kılıyor, cuma namazını sünnetleriyle birlikte kılmış oluyor, vaktin ibadetini sünnetleriyle birlikte eda etmiş olmanın huzurunu duyuyoruz değil mi?

Bundan sonra ise, isteyenler çıkıp gidebiliyorlar İstemeyenler de kalıp geçmişte kılamadıkları bir öğle namazı (zuhr-u âhir) ile bir sabah namazı kazası kılıyorlar

Nasıl bir niyetle kılıyorlar bu namazları, bir de ona bakalım isterseniz:

Herkesin ifadeleri farklı olsa da aşağı yukarı niyetlerini şöyle yapıyorlar:

-Niyet ettim vaktinde kılamadığım en son öğle namazının (zuhr-u âhirin) farzını kılmaya Bundan sonra iki rekat da sabah namazı kaza etmeye niyet ediyorsa buna da:

-Niyet ettim vaktinde kılamadığım en son sabah namazının farzını kılmaya diyerek iki tane de kaza namazı kılmış olmanın huzurunu duyuyorlar

Ancak cumadan sonra kılınan bu ilave namazların karışıklığa sebep olduğunu söyleyenler de diyorlar ki:

– İşin başında cuma namazından sonra kılınan böyle bir ilave namaz yoktu Öyle ise şimdi de olmamalıdır Cumadan sonra fazladan kılınan bu namazlar, cumanın sahih olmadığı yolunda bir şüphe meydana getiriyor! Ayrıca cuma namazını uzunmuş gibi gösterdiğinden cumadan tümüyle vazgeçmelere de sebep olabiliyor

Bu görüşü yerinde bulanlar, cumadan sonra çıkıp gidiyorlar, kimse onlara “Neden âhir zuhurla iki rekat sabah namazı kazası kılmadan gidiyorsunuz?” demiyor Dememeliler de Onlar da kaza kılanlara, “Neden ilave olarak kaza namazı kılıyorsunuz?” dememeliler Çünkü namazı terk ettirmek bir başarı değildir Ama namazı kıldırmak bir başarıdır

Burada akla gelen endişe, Rabb’imizin bize ‘cuma namazından sonra neden fazladan namaz kıldınız?’ diye sorması endişesidir Bu sorunun muhatabı olmayı göze almak mümkündür Ama ‘neden öğle, sabah namazı borcuyla huzuruma geldiniz?’ sorusunu muhatabı olmayı göze almak kolay değildir

Burada şunu bir daha tekrar etmiş olayım Bir kafa karıştıran da ben olmak istemem İsteyen cumadan sonra çıkıp gider, istemeyen de kalıp kaza namazı kılar

Zaten, Şafiilerin kılma titizliğine mukabil, Hanefilerde dileyenler kılıyorlar

Bu yüzden de ibadet hayatımızdaki uygulamalarda bir sıkıntı söz konusu olmuyor

Ahmet Şahin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu