Rüyada Cami, Mescit ve Medrese Görmek

Rüyada Cami, Mescit ve Medrese Görmek
Ruyada cami, mescit ve medrese yaptigini veya tamir ettigini goren, kendisine ve ilmine inanilan bir kisi olur. Cabir ul-Magribi’ye gore: Bir mescit yaptigini goren dindar bir kisi ile evlenir. Kendisini cami, mescit veya medresede ve etrafi guller ve cicekler ve yesilliklerle cevrili goren, bir iftiraya ugrar, fakat sonradan hakikat anlasilarak lekelenmeden kurtulur. Kendisini cami, mescit veya medresenin icinde goren kisinin ahireti guzel olur. Eger hacca gitmemis ise hacca gider. Cami veya mescidin kapisindan girerek hemen secdeye kapandigini gormek, tovbesini Cenabi Hakkin kabul ettigine delildir. Bir mescit veya camie gelip kapisini kapali bulmak, islerinin guclesecegine; kapisinin acilip iceriye girdigini gormek, bir kimseye dini hususta yardim edilip gunahlarindan kurtarilacagina; bir hayvana binerek cami veya mescide girdigini gormek, akrabalarindan ilisigini kesip, artik onlara yardim etmeyecegine; cami veya mescit icinde oldugunu gormek, tovbe etmesi gerektigine;

cami ve mescitte bir vazifeli oldugunu gormek, yuksek ve taninmis bir kisiye bir hizmette bulunacagina; mescidin hali, kilim veya hasirlarini eskimis gormek, karisinin veya kocasinin iyi yolda olmadigina; mescit veya camide uyanik iken uygun olmayan bir seyin oldugunu gormek veya orada o isi yapmak, musibete delalet eder. Bir baska rivayete gorede: Ruyada camiiye girmek, din islerini yapmaya, helal ile haram arasini ayiran hakime, insanin ticaret maksadiyle pazara cikmasina isarettir. Sehir camii, anne, baba, hoca ve ogretmen gibi kendisine itaat lazim olan herkese isarettir. Mazlum olarak camiiye girmek, adalete, Kur’an’a, denize, temizlik yeri olan banyoya, husu yeri olan kabre, yikanmaya, guzel kokuya, susmaya ve kibleye yonelmeye isarettir. Sehir camii, kale olarakta yorumlanir. Camiinin tavani, devlet baskaninin yakinlari ve onunla iliskili olan kimselerdir. Camiinin direkleri, devlet buyukleri ve yoneticilerdir. Camiinin lambalari, icap ettigi zaman verdigi malidir. Camiinin sergileri, devletin adaletine ve kendisine itaat eden alimleri manasina gelir. Camiinin kapilari devlet baskaninin korumalaridir. Minaresi ise devlet baskaninin vekili veya habercisidir. Lamba ve mumlari, cagin islam hukuku bilginleridir. Camiinin tavani, hukum vermede muracaat edilen kitaplardir. Minaresi, hakimin, halk uzerine faziletini gostermek icin insanlari toplamaya kalkismasidir. Minberi, hizmetcisi, mihrabi da hanimi ve ona layik olan seyidir. Bazen de camiinin mihrabi helal rizka ve iyi bir ese, minaresi, vezir ve imama, bazen de minare, muezzine, Kur’ani Kerim okuyana, minberi de hatibine, kapisi kapicisina, idarecisi de lambalarina isarettir. Camiinin yanmasi ruya sahibinin kaybolmasina, mulkunun degismesi anlamina gelir. Camiinin etrafinda olan sadirvan, subaylar ve askerler icin kislalar gibidir. Sehir camiii, oranin halkina isarettir. Camiinin kubbesi ve yuksek yerleri, sehrin llderlerine, asagi taraflari sehrin avam halkina direkleri, zikir yapanlara, ilim tahsil edenlere ve ibadete devam edenlere isarettir. Camiinin mihrabi, imamina, minberi devlet baskani yahut hatibine isarettir. Camiinin sergileri, sehrin hayir sahiplerine ve namaz kilmak icin camiide toplananlara isarettir. Camiinin muezzini, sehrin sozu dinlenip kabul edilen yoneticilerine, itaat edilen, halki hidayete davet eden ve duasina inanilir alimlerine isarettir. Camiinin kapilari sehrin iscileri, bekcileri, polisleri ve emniyet mensuplaridir. Bu zikrolunan seylere iyilik ve kotulukten kavusan seyin tabiri onun isaret ettigine aittir.

alıntı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu